woensdag 22 juli 2015







                            IK BEN ER WEER ! EN HOE !



Deze gelukkige huisvrouw rijdt inderdaad op zaterdag naar Z naar oudste zoon en schone dochter om bloemen te brengen en bij te praten. Na haar eerste operatie ging dat niet, vanwege het feit,dat ik zelf net geopereerd was en met een longontsteking te kampen had... Maar nu gaat het er dan toch van komen !!! Altijd leuk !!!


TomTom geeft aan dat het 38 minuten rijden is van hier naar daar.En hoewel mijn intuïtie op dit moment aangeeft,dat ik eigenlijk even geen grote autoritjes moet maken met helijosje... ( ze heeft een kraak in het stuur,als ik het naar links draai en dat voelt niet echt safe)...doe ik het toch en waag ik het erop.... 


Mijn wonder op wielen brengt mij keurig naar Z... waar de koffie met Portugese taartjes op mij hebben gewacht en schonedochter helemaal blij is met haar zonnebloemboeket,het gaat gelukkig goed met haar! ...Zoon heeft allemaal overheerlijk lekkers gehaald voor de lunch.



Dus dat is smikkelen en smullen met luxe broodjes en verse jus.....
De katten gedragen zich dit keer en komen ons niet storen aan en op tafel....hetgeen ik erg prettig vindt...





Na de lunch ga ik ( beetje vermoeid van de inspanning van het rijden en het galmende geluid in de keuken,tja wat wil je? marmeren vloer ... ) mijn oren tuiten ervan de hele terugweg..


Ben ik gelukkig weer heelhuids aangekomen op mijn eigen stekje en stort mijn bed in voor een dutje..... Wat zeg ik ???? zeg maar DUT !!!! 3 uur pitten en weg van de wereld




..... dus tegen het avond eten wordt ik gewoon vanzelf weer wakker..
No problem...ik heb een salade en hoef dus niet te koken....ik kom de avond door met leuke tv film..

WEDEROM GENIETEN DUS !!!!!


Maandag hoef ik helemaal niets en doe ik toch héél véél,maar op mijn gemakje en in mijn eigen tempo en energie,héérlijk vind ik dat.





Ik heb bewust met steeds minder mensen op deze gang contact,mede omdat ik me ook afzijdig wens te houden van roddel en achterklap.Want daar zijn ze hier erg goed in !!





Dus mijn niet storen bordje hangt wat vaker dan normaal aan mijn voordeur. Gewoon,omdat ik daar behoefte aan heb.

En dat bevalt me prima.Ik breng hetgeen ik geleerd heb op de Trappenberg aardig in praktijk.





Ik ga rustig mijn eigen gang in deze poppenkast en wordt steeds selectiever wie ik in mijn eigen heilige ruimte toelaat en aan wie ik wel of niet iets vertel of toevertrouw.





Ik heb genoeg aan mijn eigen trouwe vriendenkring waar ik van op aan kan,die niet bang zijn om mij op een normale manier te corrigeren of te wijzen op mijn onvolkomenheden of onbewust zijn van ..... daar ben ik nog steeds héél dankbaar voor...






Gisterenochtend heb ik na een fietstochtje door het dorp even een kopje koffie gedronken bij Zwoes mijn oude zwemmaatje en dat was reuze gezellig...
Gisterenavond kwam vriendin B even langs en ook dat was weer als vanouds....hé héérlijk !!! 


EN VOOR VANOCHTEND !!!!!!

had ik de wekker gezet,want ik heb een afspraak met mezelf.. Ik ga vandaag naar senioren fitness in het zwembad !!!
Om 10.15 uur stap ik de deur uit en ben ik op tijd in het zwembad om de les van 10.30 uur,als proefles mee te maken.....

Ik ga gewoon op mijn maandkaart banen-zwemmen,want die is nog geldig tot 31 augustus en er zit nog drie keer op.Officieel mag dit niet,maar van mij mag het wel..... 





Het is gewoon belachelijk,dat je gedurende de zomervakantie niet op je abonnement mag fitnessen en je de volle prijs moet betalen.... Dat wil er bij mij echt niet in...wat is er anders in de zomervakantie  ??? vraag ik mij af ....Ik kan hier met mijn boerenverstand niet bij ?? echt niet ????!!!!







Ik ben gewoon brutaal en ga op mijn banenkaart naar binnen,stop mijn  tas met kleding ( ALLES) 

Na het stelen van mijn blouse telt een gewaarschuwd mens voor 2 !  

in een van de grote kluisjes bij het wedstrijdbad en loop stoïcijns met mijn plastic tasje met handdoek en douchespul richting verwarmd therapiebad.  Stel mij netjes voor, geef de badjuffrouw een hand en zeg dat ik ( met toestemming van de badmeester ?? hihi) een proefles mag mee doen.....
Geen probleem....( zo doe je dat dus !!!!! )





Ik werk me drie kwartier uit de naad en krijg morgen vast spierpijn... Maar ik beweeg en doe mee en hoe !!!!

Eigenlijk vind ik het wat statisch, zonder muziek en zo,maar de oefeningen liegen er niet om.... 
De generaal zou trots op me geweest zijn als ze dit had kunnen zien....Dan staat de volgende ploeg alweer klaar... en vertrek ik richting Turkse sauna en wedstrijdbad....






Ik draai een rondje sauna en zwem nog 5 banen in het koude bad om vervolgens om 12.30 uur te gaan lunchen thuis met een lekkere warme kop koffie en wat crackers...
Ik haal nog even snel wat boodschapjes met helijosje en dan hou ik het voor vandaag voor gezien.....





En morgen las ik een rustdag in,dat lijkt me een goed plan....

YES!!! ik ben er weer en hoe !!! Ik ben hartstikke trots op mezelf... Al die maanden zwoegen in het revalidatie ziekenhuis zijn ECHT niet voor niets geweest.....





wordt vervolgd.....

****************************************







Geen opmerkingen:

Een reactie posten