zondag 5 juli 2015







                                   WAT EEN WERELDDAG


           


Mijn  verjaardag... Ik ben gisteren


jaar geworden... wat een mijlpaal..... en wat heb ik mijn verjaardag weer op een bijzondere manier gevierd.




Met een uitje met oudste zoon en schonedochter.
Zij komen mij halen,een half uurtje later dan gepland,,,,,but who cares, we hebben immers de hele dag en de temperatuur is tropisch, het is snikheet !!!!....




Ik heb mijn piepkleine koeltasje mee,gevuld met broodjes,drinken en allerlei ander lekkers en om 9.30 uur gaan we op pad richting .... de weerribben ofwel de wieden,waar we een boottocht gaan maken met een fluisterboot.. 

Maar eerst gaan we koffie met taart nuttigen op het terras van het bijbehorende theehuis.... Ik eet eigenlijk nooit gebak,maar een sinaasappelyoghurttaart en verse muntthee, gaan er wel in.... 






Kadootjes, kadootjes !!! Eerst natuurlijk de kaart





en daarna ...Krijg ik van mijn zoon een schattige antieke Boedha,die hij op de kop heeft weten te tikken op een antiekmarkt in Amsterdam....





"Hij riep mij mam !! "verteld hij er ook nog bij... Tja dat snap ik helemaal...
Inmiddels heeft deze vriend een ere plekje uitgekozen bij mij en staat hij daar te pronken... 

Mijn schone dochter verwend mij met 
JAWEL !!!!   De haakbijbel,waar ik van de winter zeker mee aan de slag ga... 
Ik krijg ook nog een vakantie kraslot  en win daarop 5 euro ( dat is het aankoopbedrag voor een nieuwe haha ) 

Ennnnnn ik krijg de dvd van de tandem sprong van mijn zoon.. Daar ben ik toch ook zo blij mee, want ik weet hoe een vrije val voelt.. het ultieme gevoel van vrijheid ervaar je op zo,n moment....

Ik maak er wel zelf een fotohoesje omheen.. dat vind ik iets netter staan,maar ik ben blij dat hij daar aandacht en tijd aan heeft besteed...Dat zegt mij genoeg ...





Dan wordt het tijd om naar de fluisterboot te gaan... en onze natuurmonumenten tocht te gaan maken...





Onze captain is een aardige man die héél veel weet en onderweg verteld over wat er hier zoal groeit,bloeit en leeft...
Dat is interessant en zo steek je nog eens wat op.... 




Het is in de slootjes bijna niet uit te houden van de hitte, maar op het open water staat er een (zij het) lekker warm briesje en ik ben blij dat ik mijn hoed heb meegenomen,hoewel ik daar een oprechte hekel aan heb.


Maar het is echt nodig want,wanneer je één keer een zonnesteek hebt gehad, dan kijk je wel uit voor een tweede keer....
Deze tocht is prachtig en brengt ons op bijzondere plekken..






Dan gaan we richting watertoren,die zij gaan beklimmen. Ik waag me daar niet aan. Ik vind toch dat ik het al aardig doe en volhoud...



Ik blijf in de koelte van de hal beneden,want één stuk van de trappen is zwevend en dat lijkt me op dit moment echt niet zo goed voor mij, dat gaat mijn romp niet leuk vinden...maar het uitzicht is adembenemend hoor ik als het spul weer beneden is en ik de foto's zie.













De tocht duurt iets langer dan we verwacht hadden en eigenlijk ben ik wel toe aan een ritje Giethoorn.


Op naar Giethoorn !!! Naar de oude aarde 





Eigenlijk is het best een beetje gekkenwerk met dit weer, maar dit moet je gezien hebben als je in Giethoorn bent... wat een feestje !!!!!

Er zitten midden in het dorp een koppel ooievaars op het nest hun jongen te voeden...





Wat een kadootje !!!!
Het is best nog wel een eindje teruglopen maar de parkeerplaats, dus stel ik voor om eerst een verfrissing op het terras te nuttigen.

Dan loop ik ( terwijl zij hun drinken rustig op kunnen drinken)  vast vooruit, in m,n eigen tempo naar de parkeerplaats,want ik ben best wel moe...maar ga in de dieselmodus gestaag door....In de bloedhitte en de brandende zon.....

Morgen ( vandaag dus,mag ik in de ruststand... die gedachte hou ik vast bij elke stap die ik zet... Ik ben gesloopt,maar laat hier niet zoveel van merken.

Het spul komt snel achter mij aan en met z.n drietjes besluiten we Italiaans te gaan eten in N, het is anderhalf uur rijden en zoon zet er een flink tempo in .....want we hebben een reservering om 18.30 uur...
Wat een verademing !!!!!! Als we daar aankomen en de mediterrane tuin betreden...





En dan komen de verjaardagsbubbels..................





En de overheerlijke gerechten





..............................waar we ons tegoed aan doen in de schaduw en koelte onder de druivenranken....




Wat een verademing na de drukte van vanmiddag en wat een overdaad aan lekker eten.







We hebben goede en ook diepgaande gesprekken en de sfeer is goed en de stemming is opperbest dus een stukje tiramisu gaat er ook nog wel in......






En dan is het tijd om naar huis te gaan... Ik word keurig afgezet... Zij rijden naar huis... In de brievenbus zitten nog een paar kaarten....

Wat ben ik moe !!!! Wat heb ik een eind gelopen !!! Wat heb ik een voldaan en tevreden gevoel.Mijn verjaardag was een dag met een gouden rand..... Ik had het me niet beter kunnen wensen. 

Ik ben de rest van het jaar ook nog 65 dus ( heb ik afgesproken )ga ik alleen maar leuke dingen doen met mijn vriendinnen .... voor mijn 65 ste ...dat is veel leuker dan een kamer vol visite en de dag erop alleen maar opruimen...

Ik ben reuze dankbaar voor deze dag .......

En vandaag??? vandaag  is het ME day... eitje,ontbijtje, peeceetje, foto,s uitzoeken en....telefoontjes beantwoorden...enz enz

Vanmiddag was er een verlossend buitje met wat onweer, maar mij deert het niet....
Morgen weer een dag .... Mooie zondagavond allemaal...

****************************************

Geen opmerkingen:

Een reactie posten