zondag 15 maart 2015






                 EN DAN ..............................


Is het weekeinde alweer bijna voorbij en heb ik het best druk gehad met van alles en nog wat.

Afgelopen vrijdag hebben buufje L en ik plantjes gehaald voor de plantenbakken op de gang.
Het staat zo vrolijk die kleurrijke primula's en nog wat bolletjes erin...





Ook nemen wij maar gelijk paastakken mee,dan zijn wij er lekker vroeg mee en heeft iedereen er lang plezier van.





L heeft een grote hoge ( precies op kleur) vaas in de berging staan die het geheel moet completeren.Daar steek ik de takken in om ze morgen te voorzien van paasdecoratie.  
Dan gooi ik er morgen nog een zakje aarde op ter versteviging...

Ik vul en decoreer de bakken en ik moet zeggen het ziet er weer gelikt uit,mede dankzij de vrijwillige bijdrage die iedereen hier voor over heeft.



Wat dat betreft hebben wij toch de leukste en meest decoratieve  gang...
Dit zorgt ook weer voor plezier... Een anonieme buurvrouw ( maar ik weet wel wie hihi) hangt er vast gekleurde snoepjes in..
Dat staat héél grappig en alvast wat aangekleed!! Morgen komen de eitjes,de kuikentjes en de haasjes ...


Toch vast reuze bedankt...Piet ( = hond) z,n moeder !!! hahahahaha...lief van U.......

Zaterdagochtend lijkt het hier de Kalverstraat wel..
Om het kwartier gaat de voordeurbel..
Onze medebewoonster van 93 jaar komt plantenvoeding brengen.
Piano buurman komt de rest van het bedragje brengen en deelt mij mede dat hij voor mij bidt 
( voor mijn hart enzo) Dat is lief van U buurman !!! Dat waardeer ik bijzonder.
Dan komt L om te vertellen dat het er zo mooi uitziet op de gang.... en vervolgens komt kipdochter J met hond R voor de lunch en om de spulletjes voor haar moeder mee te nemen...

Haha.. wanneer wij de keldergewelven betreden horen wij iemand diep zuchten.Het is buufje C die haar berging naast de mijne heeft en last heeft van een levensgrote opruimwoede.
Ze zit zuchtend tussen een grote berg tassen,dekbedden en andere overtollige zaken 
Ik vraag of zij nog iets kwijt moet of wil.
                
           ( handelsgeest of bedelaarster ???) 

Om een lang verhaal kort te maken vertrekt J (na de lunch van warme broodjes met zalm) in een volgeladen.wagen.. (het lijkt Stiefbeen  wel) ....



richting A  op weg naar haar eigen moeder.....
Rust in mijn tentje... en dat heb ik best wel even nodig...
In de avond kijk ik wat tv en ga niet echt vroeg naar bed. 
Maar ik hoef zondag niet echt vroeg naar de verjaardag van I te A....
Mijn helijosje brengt me weer trouw en het is weer oergezellig bij en met de clan van I, kinderen kleinkinderen,vrienden,zusters en vriendinnen. "The painter sisters zijn ook weer eens compleet"en.....

Ik ontmoet I,s  leuke vriendin E voor het eerst.... we wisselen uit en kunnen ons ook vinden op het spirituele vlak.Erg gezellig....

I heeft héél lekker gekookt,hachee met rode kool zelfgemaakte appelmoes en een kruimig aardappeltje....
En iedereen eet mee...dat kan gewoon bij I. Het doet mij denken aan vroeger,toen ging het bij mij ook zo...en bij mijn moeder ook....





Heerlijk al die etende mensen en die ongedwongenheid... de leuke en interessante gesprekken,de gemoedelijkheid....de warmte en de huiselijkheid....
Ik wil voor het donker echter wel weer thuis zijn omdat ik een klein beetje nachtblind ben.
Ik krijg een portie eten mee voor thuis,maar blijf toch iets langer als dat ik gedacht had en eet uiteindelijk met de meute mee zoooo... gezellie !!
Als ik thuis ben,laat ik de telefoon even 2 keer overgaan om te laten weten dat ik weer veilig thuis ben..( dat deed ik vroeger bij mijn moeder ook)
BEDANKT LIEVE I.....EN ALLE LIEVE MENSEN voor deze mooie middag...... 

****************************************

Geen opmerkingen:

Een reactie posten