zondag 8 maart 2015








       DE EERSTE HEERLIJKE LENTEDAG



is vandaag een feit ! Het zonnetje straalt volop en ook al staat er nog een fris windje.... het is heerlijk
Ik geniet met volle teugen .....

De plantenbakken in de gang krijgen een opfrisbeurtje,ik haal alle inmiddels uitgebloeide bolletjes eruit.





Die krijgen weer een mooi tweede leven in de gemeenschappelijke tuin waar ik mijn eigen keukenhofje ga creëren...
En morgen ga ik maar weer eens een bedelactie op touw zetten voor de bewoners die een kleine bijdrage vast wel over hebben voor onze kleurige hoek in de gang.

Op mijn balkonnetje ruim ik ook vast het een en ander op en ik hang voor het eerst dit jaar mijn spierwitte was lekker te drogen in het zonnetje...




Wat heb je trouwens toch een rare mensen op deze wereld... Ik verbaas me nog steeds....
Op de helft van onze gang op de derde etage, heb ik een aantal maanden geleden een luchtverfrisser in het stopcontact gedaan dat geurt wat frisser...

En opeens ................

was het ding weg...verdwenen...foetsie........
Laat ik het ding vanmiddag nou in de grote plantenbak terugvinden...verstopt! onder en achter de grote plant.... MISSELIJK !!!!!
Mijn intuïtie weet wie de dader is,maar wederom kan ik er de vinger niet opleggen... 
Ik kan hier behoorlijk boos over worden... beneden op de begane grond is de plastic krantenkrat ook al ontvreemd en nadat er een rieten bak voor in de plaats was neergezet...werd ook deze door de dader meegenomen....
Plotseling zit er ook een gat in de voordeur van het kantoor van de bewonersconsulent rara ????? wie doet nu zoiets...

Ik weet het wel,maar ik kan dit helaas en tot mijn grote spijt niet hard maken....
Deze persoon is héél erg boos op alles en iedereen...van de week heb ik nog een gesprekje met de wijkagent gehad... want zoals ik al eerder schreef.... de dader wordt in de watten gelegd en de daadwerkelijke slachtoffers van dit ge-terroriseer  laat men hier in de kou staan.......

Ik voel dat dit soort aandachttrekkerij van deze persoon  wederom stilte voor de storm is.... Er zit een patroon in !!!....enfin...een slimme meid is op de toekomst voorbereid en reken maar dat ik dat ben!
Maar vrolijk word ik hier niet van......

Praktisch als ik ben ga ik maar oplossingsgericht te werk en wijs de dader op het 8ste gebod ....
Stop het geurding wederom in het stopcontact en hang dit plaatje erboven.....met ducktape..grgrgr



  
Daar kan de dader het voorlopig mee doen !!!

 


en deze reminder hangt inmiddels ook op het whiteboard.Het lijkt hier de kleuterschool wel !!!
*********************************************************************************



Maar ik heb zeker ook  positieve dingen te melden,zoals het feit dat vergeetachtige buurvrouw inmiddels ( voordat er ongelukken gebeurd zijn pffff gelukkig ...) opgenomen is in een zorginstelling.

Dat is voor alle partijen een opluchting.

Triest is dan weer wel,dat ze haar kat niet mee kon nemen,maar buufje van 93 heeft een hele lieve oplossing bedacht.... wij gaan aan de zus van vergeetachtige buurvrouw vragen of die een mooie foto van het beestje wil nemen. Dan zal ik die voor haar uitprinten op fotopapier en in een wissellijst stoppen.... ennuhhhh....
Die heb ik inmiddels al in huis... van schonedochter gekregen..afgelopen vrijdag...dus die ligt al klaar voor haar en aangezien ik vergeetachtige buurvrouw toch nog een keertje wil gaan  bezoeken op haar nieuwe stekje,dan kan ik i.p.v bloemen dit kadootje namens ons allen voor haar meenemen.....Dat lijkt me een hele goeie !!!

****************************************

Geen opmerkingen:

Een reactie posten