donderdag 26 maart 2015




                     

                               WAT EEN GEWELDIGE...

maar zwaar vermoeiende dag vandaag.Lieve vriendin A komt iets later dan gepland en voor haar telefoontje krijg ik er eerst een van een zwaar ontregelde buufje L.
Zij is al vanaf 8.00 uur bezig zijwieltjes te monteren op het net aangeschafte fietsje voor haar kleinzoon en dat wil niet lukken  !!!
"Ik kom eraan" roep ik in het stuk technisch vernuft en loop in pijama gewoon naar de overkant.
"Ik krijg het niet voor elkaar !!! En nu is mijn nagellak ook nog eens naar z'n mallemoer !!! "
Dramaaaaat.... de dramaqueen.... !!!!!

Ik krijg gewoon de slappe lach en na een blik op de wieltjes heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat dit wel eens de verkeerde maat kon zijn...Maar ik ben natuurlijk geen zijwieltjes expert !!
Ik doe een poging om de ondingen te monteren en na wat gepiel en gemier zitten ze er professories onder... 

Haar kleinzoon ( wat is het toch ook een dotje !!) wacht geduldig tot ze erop zitten... 
Hij mag een proefrondje gaan rijden van deze twee goede feeën  op de gang en nadat wij twee tot drie keer  bezorgd hebben geroepen dat hij vooral voor zich moet kijken......
racet hij de vaas met paastakken in.... 

Uit met de pret !!! Hij huilt ( zo zielig !!) en heeft rode appelwangen van alle spanning.....

OH jee wat NU !!! De klusjesman bellen en hellup roepen op zijn antwoordapparaat....
Als ik weer thuis ben,bedenk ik opeens dat zij misschien beter eerst even langs mijn fietsenmaker
kan gaan,die heeft vast wel de goeie wieltjes en zet er zo onder....."strak plan Jo ! "vindt buufje L en even later gaan ze  samen op weg, een klein dapper jongetje en een lieve bezorgde oma....

Kennelijk is de synchroniciteit van deze dag niet echt vriendelijk voor hen beide...
De fietsenmaker is gesloten !!! 
Zij wilde met de kleine man poffertjes gaan eten op de kermis bij het Gemeentehuis.... 
geen poffertjeskraam te bekennen !!!

Kommer en kwel dus, dan maar aan de patat in de snackbar met de kleine prins...

Ik ga intussen met vriendin A na een overheerlijke
lunch bij "Chez Josephientje" het dorp in ...
Ik moet nog wat dingetjes bij elkaar sprokkelen voor mijn revalidatie gemak... en zij koopt een allerschattigst jasje..

De dame van de boetiek,heeft door dat ik haast niet meer kan lopen OF STAAN en biedt mij een boomstam aan om op te zitten ( die heeft zij in haar paskamers staan )... Daar zit ik dan ... volkomen uitgeput ... (de moeder van het bos,)met mijn derrière op een boomstam... hoe gek kun je het hebben ????

Ook ik vind ( voor weinig)  nog een makkelijk kledingstuk voor mijn revalidatietijd en vriendin A stopt mij thuis nog een prachtige warme omslagdoek toe en een tas vol met kleding.....daar ben ik weer zo blij mee !! Thnx deary...Wat moet ik toch beginnen zonder mijn vriendinnen???

Ik flans een lekkere maaltijd in elkaar van bruine bonen,geitenkaas met spek,krieltjes en sla voor ons... buufje L drinkt nog een wijntje mee en gaat gewoon thuis eten...
De afwas doe ik zelf... en A rijdt naar huis...dat is een uurtje rijden...
Morgen ga ik de tas met kleding bekijken,morgen gewoon weer een nieuwe dag ..
Morgen ga ik ook een beginnetje maken met pakken,het lijkt,of ik op vakantie ga, maar dat is natuurlijk niet zo.. Ik ga ( lucky me !!) revalideren.....

****************************************








Geen opmerkingen:

Een reactie posten